Nou episodi 6! Avaluació formativa. Avaluar per millorar l'aprenentatge

Podcast Educació i Tecnologia a la URV  -

Avaluació formativa, una estratègia clau per millorar l'aprenentatge en l'educació superior.

En l'episodi 6 del podcast "Educació i Tecnologia a la URV", titulat "Avaluació formativa. Avaluar per millorar l'aprenentatge", la conversa s'endinsa en la innovació educativa amb un focus en l'avaluació formativa, una estratègia clau per millorar l'aprenentatge en l'educació superior. Amb la presència de Mariana Morales, una consultora educativa reconeguda amb una vasta experiència acompanyant docents en més de 90 centres, aquest episodi esdevé un recurs imprescindible per a educadors que busquen transformar la seva pràctica docent. Mariana, amb una trajectòria que inclou 15 anys com a docente i actual professora en cursos de metodologies per l'educació STEAM a la Universitat de Valladolid, comparteix insights profunds sobre com l'avaluació formativa pot centrar l'estudiant en el procés d'aprenentatge, desafiant creences tradicionals sobre la avaluació i promocionant un entorn d'aprenentatge més reflexiu i adaptat a cada alumne.

Aquest episodi aborda des de la diferència entre avaluació formativa i sumativa fins a com introduir la intel·ligència artificial en l'educació, oferint així una panoràmica completa sobre com adaptar les estratègies d'avaluació a les necessitats del segle XXI. Mariana també ens recorda la importància de compartir objectius d'aprenentatge i criteris d'avaluació amb els estudiants, una pràctica que potencia la comprensió i la internalització dels coneixements de forma més efectiva.

L'episodi, carregat de consells pràctics i exemples reals, es converteix en una eina de canvi i inspiració per a la comunitat educativa, animant a la reflexió sobre les pràctiques avaluatives i el seu impacte en l'aprenentatge dels estudiants. A més, s'incorpora la discussió sobre com l'avaluació formativa pot integrar-se en cursos amb grans grups d'estudiants, superant així un dels grans reptes de la docència universitària actual.

Per a tots aquells interessats en explorar més a fons aquest tema i aplicar els consells de Mariana a la seva pràctica docent, l'episodi està disponible per a la seva escolta en el següent enllaç: Episodi 6

No perdeu l'oportunitat de formar part d'aquesta conversa transformadora que pot marcar un abans i un després en la vostra manera d'ensenyar i avaluar.